• Novinky

• Ponuka krúžkov v šk. roku 2024/2025

• Vážení rodičia,

v školskom roku 2024/2025 si môžete uplatniť vzdelávací poukaz dieťaťa z nasledovnej ponuky záujmových krúžkov. Návratku si preberú žiaci spolu so vzdelávacím poukazom dňa 10. 9. 2024.

• Nový školský rok 2024/2025, rozdelenie prvákov do tried

• Slávnostné otvorenie nového školského roka bude v pondelok 2. 9. 2024 na školskom ihrisku. Od 8:00 hod. môžete prichádzať na ihrisko cez otvorenú bránu medzi školou a Auparkom, z Ulice R. Zaymusa. O 8:30 hod. začne na Zaymuske oficiálne zahájenie nového školského roka zaznie slovenská hymna, príhovor pána riaditeľa a krátky kultúrny program na školskom ihrisku, potom bude program pokračovať organizačnými informáciami v triedach.

Prváci prídu do tried spolu s rodičmi, kde sa dozvedia podrobnejšie informácie od svojich triednych pani učiteliek a od vychovávateliek školského klubu. Na školskom dvore si prváci a noví žiaci nájdu svoju triedu podľa rozdelenia, pani učiteľky budú mať tabuľky s označením triedy.

Tešíme sa na vás všetkých, prajeme požehnanie pre vaše rodiny a všetkým žiakom úspešný školský rok.

Za spoločenstvo Zaymusky, Mgr. Radoslav Kačur

• Prímestský letný tábor - 4. deň

• Štvrtý deň nášho prímestského letného tábora nastala zmena programu, keďže sa zhoršilo počasie a my sme mali pôvodne naplánované kúpalisko v Rajeckých Tepliciach. Po náročnom predchádzajúcom cestovateľskom dni sme si napokon dožičili trošku oddychu. S deťmi sme ráno navštívili kino v obchodnom dome Mirage a pozreli sme si krásnu rozprávku V hlave 2. Deti si potom v škole zobrali obedový balíček a vybrali sme sa za športom a zábavou do lesoparku Chrasť. Tam sa dostatočne vyšantili. Prekvapením dňa bol ujo Pali, ktorý deťom pripravil perfektný program s megabublinami. Myslíme si, že aj tento posledný deň tábora dopadol veľmi dobre. Podaktorým deťom sa ani z parku nechcelo ísť späť do školy. Nakoniec sme sa s deťmi rozlúčili a popriali im krásne prázdniny v kruhu rodiny.

• Prímestský letný tábor - 3. deň

• Tretí deň prímestského letného tábora sa niesol v znamení cestovania. S deťmi sme cestovali vlakom najskôr do Liptovského Mikuláša, odtiaľ do dedinky Važec. Pešo sme sa presunuli k Važeckej jaskyni. Užili sme si krásnu jaskyňu a videli sme aj kosti jaskynného medveďa. Deti sa naučili čo je stalagmit, stalaktit a stalagnát a zažili úplnú tmu v jaskyni. Na pamiatku si nakúpili veľa zaujímavých suvenírov, ktoré im budú pripomínať toto krásne miesto. Obed nás čakal v dedinke Važec a následne sme opäť zvládli cestu do Žiliny. Bol to náročný deň, ale videli zasa niečo nové a deň sme si veľmi užili.

• Prímestský letný tábor - 2. deň

• Druhý deň príbestského letného tábora bol turistickým dňom a naším plánom bolo zvládnuť Jánošíkove diery. Privítalo nás mierne mrholenie, ale keď sme sa vydali na túru, naše nadšenie dážď zahnalo. Deťom sa veľmi páčilo, mnohí tu boli po prvýkrát a boli unesení vysokými skalami, vodopádmi a krásou prírody. Ku koncu túry sa na nás už usmievalo slniečko. Lúkami sme prešli do Štefanovej, kde nás v penzióne Stárek čakal chutný obed, ako odmena za zvládnutú túru. Deti sa po ňom zahrali na tamojšom ihrisku. Vznikli tu nové pekné priateľstvá ako aj súdržnosť pri zdolávaní prekážok na túre.

• Prímestský letný tábor - 1. deň

• Prvý deň prímestského letného tábora sme sa vybrali vláčikom do Nezbudskej Lúčky – Strečno. Naším cieľom bolo navštíviť hrad Strečno, ktorý sa majestátne vypína na vysokej skale nad riekou Váh a vidieť ho už zďaleka. Deti si prezreli celý hrad a vďaka pani sprievodkyni sa dozvedeli o panovníkoch, ktorí žili na tomto hrade, ako aj o veľmi známej panovníčke hradu Žofii Bosniakovej a vypočuli si tiež povesť, ktorá sa o nej traduje. Deti boli uchvátené nádhernými výhľadmi, ktoré si vychutnávali s doširoka otvorenými očami. Po skončení prehliadky hradu sme si pozreli stredovekú dedinu Paseka, kde sa deti mohli vyšantiť. O obed sa postarali naše pani kuchárky v škole. Poobedie deti trávili športovými aktivitami a zábavnými hrami.

• Záver školského roka na Zaymuske

• Vážení rodičia, milí žiaci, drahí kolegovia.

Bolo mi cťou spolupracovať s vami všetkými počas nášho uplynulého jubilejného školského roka. Ďakujem vám za podporu a dôveru. To, čo sme dosiahli, sme dosiahli SPOLU! Prajem vám požehnané letné dni, načerpajte síl v kruhu svojich drahých a teším sa na náš ďalší nezabudnuteľný spoločný školský rok. Mgr. Radoslav Kačur

Gratulujeme aj oceneným žiackym osobnostiam školy za ich úspešnú reprezentáciu školy a za aktívnu pomoc na akciách školy:

1. stupeň - Filip Čerňanský, 4.A
              ŠKD - Natália Kubaliaková, 4.B
              Šport - Lukáš Jakubík, 9.B a Ondrej Hrnčiar, 9.A
              2. stupeň - Vojtech Bálint, 8.A a Kristína Čižmáriková, 9.B

• NOZOZA - špeciálne vydanie k 20. výročiu založenia Zaymusky

• V tomto výnimočnom školskom roku, kedy sme oslavovali 20. výročie založenia našej Zaymusky, vyšlo aj špeciálne číslo žiackeho časopisu NOZOZA. Toto číslo prináša množstvo zaujímavých článkov a fotografií, ktoré odrážajú dlhú a úspešnú históriu našej školy. Môžete zalistovať v jeho elektonickej verzii a dozvedieť sa tak viac o našej Zaymuske. Špeciálne číslo je nielen oslavou našej minulosti, ale aj dôkazom, že sme pripravení na ďalšie úspešné roky. Ďakujeme všetkým, ktorí sa podieľali na príprave tohto vydania, a tešíme sa na vaše ohlasy.
              Veríme, že vás nové vydanie školského časopisu NOZOZA poteší a inšpiruje!

Mgr. Dominika Várošová

• Za odmenu v Banskej Bystrici

• Dňa 20. júna 2024 sa žiaci z Cirkevnej základnej školy Romualda Zaymusa zúčastnili školského výletu do Banskej Bystrice, čo bola ich odmena za ich úspechy a snahu počas školského roka. Tento výlet bol plný vzdelávacích a zábavných aktivít, ktoré žiakom umožnili spoznať históriu a kultúru jedného z najvýznamnejších slovenských miest.

Výlet začal prehliadkou historického centra Banskej Bystrice, kde žiakov sprevádzala skúsená sprievodkyňa. Prešli sa po námestí SNP, kde sa dozvedeli o bohatej histórii mesta, ktoré zohralo dôležitú úlohu v dejinách Slovenska. Sprievodkyňa ich oboznámila s významnými pamiatkami, ako sú Mestský hrad, farský Kostol Nanebovzatia Panny Márie, Matejov dom a Kostol sv. Kríža. Deti si s nadšením vypočuli príbehy o minulosti mesta a obdivovali architektonické skvosty, ktoré dodnes tvoria srdce Banskej Bystrice.

Po prehliadke historického centra sa žiaci presunuli do Múzea SNP. Toto múzeum je venované jednej z najdôležitejších udalostí slovenských dejín  Slovenskému národnému povstaniu. Prehliadka múzea bola pre deti nielen poučná, ale aj emotívna. Expozície plné artefaktov, fotografií a multimediálnych prezentácií im priblížili hrdinský boj slovenského národa za slobodu. Žiaci mali možnosť vidieť vojenskú techniku, uniformy a osobné predmety bojovníkov, čo im umožnilo lepšie pochopiť obetu a odvahu tých, ktorí sa postavili proti okupácii. Príjemným prekvapením boli vedomosti najmladších žiakov, ktorí ukázali svoj záujem o históriu našej krajiny.

Výlet do Banskej Bystrice bol pre našich žiakov nezabudnuteľným zážitkom. Okrem toho, že sa dozvedeli veľa nových informácií o histórii a kultúre Slovenska, mali aj príležitosť upevniť si priateľstvá či vytvoriť nové naprieč ročníkmi. Tento deň plný poznania a zábavy bol zaslúženou odmenou za ich usilovnú prácu počas celého školského roka. Sme hrdí na našich žiakov a tešíme sa na ďalšie výlety, ktoré im prinesú nové vedomosti a zážitky.

Mgr. Janka Bálintová

• Školský zájazd do Viedne

• 12. júna 2024 sa niektorí žiaci 7. a 8. ročníka vybrali za hranice všedných školských dní aj za hranice Slovenska. Mnohí z nich sa učia nemecký jazyk a využili možnosť spoznať s nami hlavné mesto Rakúska – nádhernú historickú Viedeň.

Najskôr sme navštívili zámok Schönbrunn s jeho prekrásnymi záhradami a výhľadom na mesto. Neskôr sme sa presunuli do historického centra a pozreli sme si so sprievodcom najznámejšie pamätihodnosti mesta (Viedenskú štátnu operu, Palác Hofburg, Umelecko-historické múzeum, Prírodovedné múzeum, Parlament, Viedenskú radnicu, Rakúske národné divadlo, Dóm sv. Štefana a ďalšie). Prešli sme sa aj krásnymi viedenskými parkami a na záver sme navštívili Prírodovedné múzeum so svojimi unikátnymi exponátmi.

Už cestou naspäť sme spriadali plány, na ktoré krásne miesta by sme sa mohli vybrať v novom školskom roku.

Mgr. Jana Sedliaková

• Aj tento rok sme vyhrali výlet do Tatralandie!

• 25. 6. 2024 sme mali krásny slnečný deň plný zážitkov a dobrodružstiev. Oplatilo sa bojovať v súťažiach až do konca. Odmena stála za to, bolo nám super!
              Naši úspešní športovci, víťazi vo vybíjanej 3. a 4. ročníkov, a naše zlaté dievčatá, ktoré tiež vyhrali turnaj vo vybíjanej 5. a 6. ročníkov, za čo sme im už dávnejšie blahoželali, si dnes spoločne so žiakmi 9. ročníka, ktorí úspešne a pravidelne reprezentovali našu školu počas celej školskej dochádzky, užili svoju odmenu a prežili úžasný pobyt vo vodnom areáli v srdci Liptova, v Tatralandii.

Dlho budeme na tento deň spomínať a naše nezabudnuteľné zážitky a spomienky nám vždy budú pripomínať, že sa oplatí bojovať až do konca, nevzdávať sa a že každá prekážka sa dá zdolať, keď sa veľmi chce. A hlavne nám bude pripomínať to, že za každou snahou dosiahnuť cieľ, usilovnosťou a odvahou, príde aj odmena.

A to je cieľom športu. Vychovávať a motivovať našu mládež k aktívnemu životu, pohybu, stanovovaní si reálnych cieľov, zdravým ambíciám a hlavne, aby mali radosť z toho, čo robia pre rast a rozvoj svojich pohybových, ale aj duševných vlastností.

Účastníci výletu za odmenu:

3. – 4. ročník, 1. miesto vo vybíjanej: D. Ledaj, L. Fedorčíková, M. Okresa, P. Szöke, Š. Rabatin, D. Macek, M. Benikovský, N. Kubaliaková, R. Lučivňák, P. O. Johanník.

5. – 6. ročník, 1. miesto vo vybíjanej: V. Barčiaková, E. Šottníková, Z. Brezániová, T. Čarnecká, M. Kocifajová, A. Baránková, A. Rendová, A. Bašteková, D. Ďaďová.

9. ročník, reprezentácia v plávaní, atletické športy: J. Štefanec, O. Hrnčiar, A. Hulman

Mgr. Eva Jančanská

• Turnaj vo vybíjanej v ŠKD

• V týchto pekných slnečných dňoch sa v ŠKD uskutočnil turnaj vo vybíjanej 3. a 4. ročníkov. Žiaci si medzi sebou zmerali sily a zasúťažili si. Turnaja sa zúčastnili triedy 3.A, 3.B, 3.C, 4.A a 4.B. Všetci sa veľmi snažili a podali dobré výkony.
              Výsledky turnaja: Spomedzi 3. ročníkov získala 1. miesto 3.B. Vo 4. ročnikoch 1. miesto získala 4.B. Gratulujeme!
              Zároveň chcem vyzdvihnúť a zagratulovať k úspechu žiakom 3. – 4. ročníka, ktorí reprezentovali našu školu na Školskej športovej lige Mesta Žilina vo vybíjanej a umiestnili sa na krásnom 1. mieste spomedzi žilinských škôl. Gratulujeme!
              Za odmenu idú žiaci na výlet do Tatralandie.
              vych. Monika Remeková

• Na návšteve v Diecéznej charite sv. Vincenta

• Nedávno sme mali možnosť navštíviť Charitný dom sv. Vincenta, do ktorého môžu prichádzať ľudia bez domova a tí, ktorí potrebujú pomoc. Počas predaja Valentínskej pošty sme vyzbierali sumu 23,50 eur, ktorá bola určená na pomoc pre chudobných. Za tieto peniaze sme nakúpili instantné polievky a zaniesli do Charitného domu sv. Vincenta. Stretli sme sa s veľmi vďačným personálom zariadenia, ktorý nám rád o všetkom porozprával a ukázal celé zariadenie.

Charitný dom sv. Vincenta poskytuje služby pre všetkých, ktorí to veľmi potrebujú: nocľaháreň, nízkoprahové denné centrum, stredisko osobnej hygieny, základné a špecializované sociálne poradenstvo, zber a výdaj šatstva pre klientov, teplé jedlo – polievku – a ďalšiu pomoc.

Ďakujeme všetkým, ktorí tak ochotne pomáhate.

Mgr. Katarína Križňanová

• U sestier Matky Terezy

• V uplynulých dňoch sme navštívili sestry Matky Terezy, ktoré sa v našom meste starajú o tých najchudobnejších. Pri tejto príležitosti sme im odovzdali finančný dar 300,00 eur, ktoré sa vyzbierali ešte počas Zaymusáckych vianočných trhov. Sestry sa veľmi potešili darovanej sume a všetkých darcov veľmi pekne pozdravujú.
              Ďakujeme všetkým, ktorí prispeli k tomuto šľachetnému činu.
              Mgr. Katarína Križňanová

• Little Red Riding Hood

• Posledný deň klasického vyučovania žiaci 1. – 5. ročníka strávili vo veselej nálade a po anglicky. Zúčastnili sa divadelného predstavenia v anglickom jazyku, ktoré si pre nich pripravili žiaci zo 6.A triedy. Vybrali si klasickú rozprávku Červená čiapočka, po anglicky Little Red Riding Hood.

Texty sa nielen naučili, ale samy si ich aj vytvárali a dopĺňali. Spoločne sa podieľali aj na réžii tohto predstavenia. Zistili sme spolu, že dramatizácia na našej hodine angličtiny priniesla aj niekoľko výhod. Žiaci si zlepšili nielen komunikačné zručnosti, ale aj schopnosti, t. j. pohotovo reagovať v nepredvídateľných situáciách, plynulo rozprávať, viesť dialógy a pri komunikácii správne využiť aj neverbálny prejav. Z hľadiska didaktiky najväčším plusom je odbúravanie strachu z rozprávania pred publikom, v tomto prípade dokonca v cudzom jazyku.

Celou rozprávkou nás sprevádzali Butterfly Dianka Jamborová a Ladybird Timka Tatarková. Hlavných úloh sa zhostili Little Red Riding Hood Lili Žilinčárová a Wolf Danko Turský. V rozprávke nesmeli chýbať Granny Vika Matsiuk, Mum Simonka Škulavíková a Dad Aurelko Kudrík, ktorý program otvoril a aj ukončil. Nesmieme zabudnúť na Hunter Artem Semka a Cousins Nelka Mráziková a Viki Jakubcová. O hudobný doprovod sa postaral Matias Vrábel.

Veľmi sa tešíme, že sa všetkým divadelné predstavenie páčilo a veríme, že v budúcnosti sa pridajú so svojím divadelným príspevkom aj ďalšie triedy.

Ing. Zuzana Zbínová

• Deň Zaymusky 2024

• 380 návštevníkov, 32 workshopov, 90 litrov gulášu, 230 kusov palaciniek a tri kolá penovej šou! Tieto čísla z posledného Dňa Zaymusky z 8. júna však ani zďaleka nevystihujú úžasnú atmosféru, ktorá počas celého dňa na Zaymuske panovala!

Športové disciplíny, úlohy na postreh, pamäť, rýchlosť i šikovnosť, tvorivé workshopy, lukostreľba i súboj na kladine... Deti aj rodičia sa v nádhernom slnečnom počasí v plnom nasadení zabávali, súťažili spolu a spoznávali seba, spolužiakov, iných rodičov i učiteľov v netradičných situáciách. Vyvrcholením programu celého dňa bola penová šou, počas ktorej sa deti vybláznili v osviežujúcich penových oblakoch.

Okrem troch desiatok našich súčasných žiakov i absolventov, ktorí pomáhali tridsiatke zapojených pedagógov, v tomto roku pomáhala pri organizácii aj jedenástka dobrovoľníkov – rodičov. Ďakujeme gulášnikom rodičom Chochulovcom, Hnátovcom a pánovi Holešovi, pri basketbale pomáhajúcom p. Mintálovi, pri prvej pomoci p. Birčákovej, pri skrášľovaní tváre p. Kremnickej, za palacinky pani Hroncovej, za pomoc pri registrácii p. Bálintovi a za pomoc pri občerstvení p. Maceášikovej.

Ďakujeme aj všetkým vám, ktorí ste na spoločné agapé priniesli zo svojich sladkostí, či slaností. Ďakujeme za vašu dobrú náladu, s ktorou ste prišli, a ktorú ste šírili ďalej. Ďakujeme aj všetkým, ktorí sa vytrvalo a s dôverou modlili za bezdaždivé počasie a požehnaný priebeh nášho rodinného stretnutia, i všetkým, ktorí akokoľvek prispeli na toto dielo. Veľké Pán Boh zaplať!

Touto poslednou veľkou akciou sme oficiálne ukončili celoročné oslavy 20. výročia vzniku cirkevnej školy. Prichádzajúci školský rok chceme "zatiahnuť na hlbinu". V štúdiu a v práci, vo vzťahoch medzi sebou navzájom i k Bohu. Pripraviť sa na prichádzajúcu zmenu školského systému a obsahu vzdelávania.

Posledné poďakovanie venujem predovšetkým úžasným učiteľom, ktorí každý deň v škole obetavo pracujú pre im zverené deti. Bez ich nadšenia a ochoty by nebol ani tento Deň Zaymusky. Kolegovia, kolegyne, som na vás (na nás) hrdý a veľmi sa teším na všetko, čo spolu ešte s Božím požehnaním dokážeme.

Mgr. Radoslav Kačur

• Ocenenie otcom biskupom

• Každoročne sa v Katedrále Najsvätejšej Trojice uskutočňuje slávnostné oceňovanie najlepších žiakov Žilinskej diecézy otcom biskupom Tomášom Galisom za výborný prospech, reprezentáciu školy a svedectvo kresťanského života. Tento rok bola medzi ocenenými zaslúžene aj naša žiačka Mária Elisabeth Berki z 8. A. V Katedrále ju na slávnosti sprevádzali rodičia, učitelia aj spolužiaci.

Marienka je nielen výborná žiačka, ktorá dostala do daru veľa talentov, ale aj dobrá kamarátka a spolužiačka. Mnohí ju určite poznáte z nášho školského speváckeho zboru, z rozhlasového krúžku, z recitačných súťaží alebo olympiád, je veľmi aktívna aj v žiackej školskej rade. Je nám veľkou cťou, že Marienka je súčasťou Zaymusky. Onedlho opustí brány našej školy a my jej z celého srdca želáme, aby bola aj naďalej úspešnou a trpezlivou študentkou a hlavne takým skvelým človekom, akým je teraz.

Mgr. Jana Sedliaková

• Posledná návšteva MiniZOO v tomto školskom roku

• V júni deti z ŠKD boli poslednýkrát navštíviť zvieratká v MiniZOO. Vedúci Róbert Štofko nás opäť srdečne privítal a urobil nám úžasný výklad o zvieratkách žijúcich v tejto MiniZOO a tiež nám porozprával, ako sa treba o zvieratká starať. Deti videli zvieratká na vlastné oči, dokonca pán Štofko dovolil deťom v jeho prítomnosti niektoré zvieratká aj chytiť a spoznať tak ich kožu. Deti sa tak dotkli hadov, jašteríc, korytnačiek a najväčšej suchozemskej korytnačky menom Tank, ktorej toto meno právom prináleží, pretože patrí medzi najväčšie korytnačky žijúce v tejto MiniZOO. Tú pán Štofko pustil voľne sa pohybovať pomedzi deti.

Deti sa veľmi potešili opičke Koko, ktorá sa pred nimi predvádzala a ukázala svoje lezecké schopnosti. Tiež videli medvedíka čistotného, králiky, dikobraza, ktorého mohli kŕmiť orieškami priamo z ruky. Zoznámili sa s leguánom zeleným a s lemurom. Škrekotom nás privítal aj nádherný papagáj, s ktorým si deti rezko zacvičili a vonku ich čakali lamy a nádherné mačky, ktoré tu žijú a s ktorými sa deti veselo pohrali. Odchádzali sme naplnení krásnymi zážitkami a novými informáciami o zvieratkách. Už teraz sa tešíme na ďalšiu návštevu v novom školskom roku.

• Medzinárodný deň detí v ŠKD

• Medzinárodný deň detí sme slávili v ŠKD o čosi neskôr, a to 7. 6. 2024 v parku na Bôriku. Tento deň sa niesol pod názvom Deň plný hier a zábavy. Pani vychovávateľky pripravili deťom na jednotlivých stanovištiach hry a súťaže, kde nebolo cieľom vyhrať, ale najmä sa dobre zabaviť. Deti súťažili v rôznych disciplínach, napr.  v kohútích zápasoch, skokoch vo vreci, nosení loptičky na lyžičke pri zdolávaní prekážky, slalomovom behu, púšťaní elektriky, hre s kruhmi a na záver si deti zmerali svoje sily v preťahovaní sa lanom.

Počasie nám prialo, bolo krásne, slnečno a deťom na záver dobre padlo osvieženie vo forme nanukov. Všetky disciplíny priniesli deťom radosť a zábavu a o to nám presne išlo... prežiť tento deň v radostnej a dobrej nálade.

• Žiaci z ŠKD zvládli dopravný kvíz

• Dopravnej výchove sa v ŠKD venujeme každý rok. Tento rok sme sa venovali téme Vieme sa správať ako chodci?

Najskôr sa deti oboznámili s dopravnými značkami, učili sme ich dodržiavať dopravné značenia na cestách, používanie semaforu a prechodu pre chodcov, značky a predpisy pre cyklistov. Svoje vedomosti si deti zopakovali formou dopravného kvízu pre 1. až 4. ročník. Deti za pomoci otázok a obrázkov vypĺňali tajničku.

Letné prázdniny sú predo dvermi, kedy deti často využívajú vo svojom voľnom čase  práve bicykel či kolobežku. Preto je veľmi dôležité naučiť deti pravidlám bezpečnosti na cestách, aby sa predchádzalo úrazom. Žiaci 2. B s pani vych. Holešovou si mali možnosť overiť teoretické vedomosti aj v praxi na dopravnom ihrisku na Vlčincoch.

Bc. Alena Hodasová

• Kontakt

• Cirkevná základná škola Romualda Zaymusa
        • 0903 591 593 - riaditeľ školy Mgr. R. Kačur
          0909 250 827 - sekretariát, Bc. Anna Bašková
          0910 842 754 - ekonómka, Ing. S. Kaducová,PhD.
          041/562 16 41 - zborovňa pedagog. zboru
          0909 250 942 - vedúca ŠKD, Mgr. J. Bielečková
          0910 842 821 - vedúca ŠJ, Anna Sršníková
          0910 842 116 - vrátnica, v čase 8:00 - 16:00
          Telefonický kontakt na zástupkyne riaditeľa: